Als ze maar over je praten op het web?

 In Algemeen, SEO
E

en van de factoren om hoog te scoren in Google is dat er veel over je gepraat wordt op het web. Google rankt dit als een hoge populariteitswaarde. Dit proces is ‘makkelijk’  te meten, hoe vaker een bepaald product of merk genoemd wordt hoe populairder het is. Maar hoe meet Google nu de daadwerkelijke inhoudswaarde?

Er kan namelijk veel negatiefs over een merk gezegd worden of mensen willen je juist waarschuwen voor een malafide winkelier. Doordat dit veel gelezen werd en er vaak op die links werd geklikt, kregen de betreffende webpagina’s een hoge PageRank waardoor er dus hoog gescoord werd in de zoekresultaten. Een malafide winkeliers scoorde dus hoger dan een bonafide.

Google wil hier wat aan gaan doen en wil kwaliteit laten scoren. Hoe ze dit precies aan gaan pakken is nog niet duidelijk aangezien dit proces moeilijk is te automatiseren.

WebAttic houdt Google in de gaten!

Meer hierover op: Google zet slechte webwinkels lager in de zoekresulaten

 

Actuele berichten

Plaats een reactie

Sisow payment service provider WebwinkelsResponsive webdesign